Szanowni Państwo,

Jednym z kierunków polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2025/2026 jest kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez rozwijanie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.

Sieć współpracy i samokształcenia nauczycieli matematyki szkół ponadpodstawowych to przestrzeń do regularnych spotkań w trakcie realizacji zmieniającej się podstawy programowej, przygotowywania uczniów do egzaminu maturalnego oraz pracy z uczniami mającymi trudności w nauce i uczniami rozwijającymi uzdolnienia matematyczne. Nauczyciele matematyki podczas regularnych spotkań będą omawiać zmiany w programach nauczania, analizować wyniki egzaminów maturalnych i testów diagnostycznych oraz wymieniać się doświadczeniami i dobrymi praktykami. Współpraca w zakresie metodyki pracy z uczniami mającymi trudności w nauce będzie oparta na indywidualnym podejściu do każdego ucznia. W przypadku uczniów zdolnych omówimy sposoby stworzenie odpowiednich warunków do rozwoju zainteresowań np. poprzez dodatkowe zadania i projekty, uczestniczenie w konkursach matematycznych, czy opiekę mentorską ze strony doświadczonych nauczycieli. Współpraca nauczycieli matematyki w tych obszarach jest kluczowa dla zapewnienia jak najlepszego wsparcia dla wszystkich uczniów, niezależnie od ich poziomu umiejętności. Działanie w sieci pozwali nauczycielom doskonalić umiejętności metodyczne poprzez wymianę doświadczeń, wspierać się wzajemnie w realizacji zaplanowanych działań oraz skuteczniej reagować na potrzeby swoich uczniów.

Koordynatorzy sieci: Agnieszka Stępień, Martyna Jakubczyk

Rejestracja odbywa się drogą elektroniczną przez stronę www.rodon.radom.pl/sieci