Problematyka projektu dotyczy bardzo ważnych i kluczowych kwestii dla współczesnych społeczeństw, a mianowicie wykluczenia społecznego ze względu na niskie wykształcenie oraz brak pracy, zapobiegania przedwczesnemu kończeniu nauki szkolnej, przygotowania nauczycieli (poszerzenie ich kompetencji) do przyszłej pracy w zmieniającym się środowisku edukacyjnym.
Najważniejszym celem tego projektu jest opracowanie międzynarodowej publikacji oraz przygotowanie narzędzi i metod pracy, które będą mogły być zaadaptowane do konkretnych warunków i wykorzystane w różnych szkołach na terenie całej Europy i będą pomocne w pracy z grupami, do których jest adresowany niniejszy projekt.
Głównym celem partnerstwa jest stworzenie trwałej relacji pomiędzy Sefton Children Schools and Families oraz instytucjami edukacyjnymi w Radomiu. Ma to na celu wsparcie obu regionów w pracy z rodzinami niewydolnymi wychowawczo, co wpłynie na aspiracje oraz osiągnięcia uczniów i jednocześnie podniesie standardy szkolne.
Zastosowanie opracowanego programu praktyk zawodowych pomiędzy dwoma regionami umożliwi praktykom, w tym również nauczycielom, wczesne wykrywanie czynników wpływających na przedwczesne zakończenie nauki szkolnej oraz szybkie i skuteczne zastosowanie działań temu zapobiegających.